individu uit een andere groep

Przywitaj się, napisz coś o sobie - poznajmy się

Postprzez Niepan » 19 mar 2018, o 05:38

Dus, als deze studie geen afdoende antwoord kan geven op de Keniaanse prestatievraag, wat is dan de studie die vereist is? Laat ik beginnen met te zeggen dat ik in 2013 een voorproefje van deze uitdaging ga krijgen, want terwijl ik dit schrijf, staat een vriend en collega, dr. Jordan Santos Concejero, op het punt om aan boord te gaan van een vliegtuig uit Spanje om post te sturen -doc onderzoek met mij in Kaapstad, en we gaan een aantal biomechanische, neurologische en fysiologische factoren onderzoeken bij elite Keniaanse hardlopers.

Ik zal je die details in een bepaalde fase in de toekomst Adidas Ultra Boost Femme vertellen, maar ik zal zeggen dat onze grootste vraag, in de planningsfase, verreweg de vraag is wie de Kenianen moeten vergelijken. We hebben fatsoenlijke, maar geen geweldige hardlopers in Zuid-Afrika - 29 tot 30 min voor 10 km, dus als we Kenianen vergelijken met deze jongens, zullen we uiteindelijk verschillen vinden, NIET omdat ze Keniaans zijn, maar omdat ze 1 zijn tot 2 min sneller dan onze controlegroep! Natuurlijk zijn hun VO2-, lactaat-, economie-, vermoeidheidsprofiel, EMG en mechanica verschillend - ze bevinden zich op een ander niveau van loopvaardigheid.

We worden nu geconfronteerd met de Catch-22 van het doen van Keniaans onderzoek. Ik heb nog geen antwoord voor je, maar het is een echt probleem, omdat we worstelen met de vragen van Keniaanse dominantie. De realiteit is dat er niet genoeg niet-Oost-Afrikaanse hardlopers in de wereld zijn die gedurende 10 km 27 minuten kunnen rennen om deze vraag te beantwoorden. Galen Rupp en Solinsky zijn echt de enige twee, misschien was Mottram in zijn bloei op dat niveau, maar de kast is kaal. Ik zal je laten weten wat we uiteindelijk beslissen voor ons onderzoek!

Wat gedaan kan worden? Een optie is om volledig ongetrainde mensen uit Kenia te vergelijken met die uit Europa. Op deze manier elimineer je de trainingsbegreader, en je hypothese kan zijn dat Kenianen een grotere elasticiteit hebben, zelfs zonder training. Een andere is om kinderen te onderzoeken, om dezelfde reden. Saltin deed dit vele jaren geleden, maar die studie worstelde omdat zelfs op die leeftijd, er zulke enorme verschillen in levensstijl zijn dat Keniaans en Deens (in dat geval) heel anders zijn.

Zelfs hier, echter, beantwoord je niet echt de vraag, omdat je nog steeds op zoek bent naar een uniek attribuut, of zelfs een groep attributen die kan verklaren Nike Air Huarache Femme waarom een ??individu uit de ene groep meer kan bereiken dan een individu uit een andere groep . Ik zou dit de "unieke factorbenadering" noemen, en het is waarschijnlijk gedoemd te mislukken, het is hoogst onwaarschijnlijk dat de Kenianen iets unieks hebben, dat de rest van de wereld niet bezit.

Dit is ook de reden waarom niemand THE-gen heeft gevonden voor uitvoering - er is niet één ding. En het zal zeker niet aanwezig zijn in slechts een kleine groep mensen, zelfs als het zou bestaan. Dit is een nutteloze benadering, die vaak wordt genomen en waarvan het falen vaak wordt gebruikt om het idee te rechtvaardigen dat genen er niet toe doen. Niets is verder van de waarheid verwijderd. Het betekent alleen dat er geen gen of andere factor (zoals kalfelasticiteit) is die uniek is voor Kenianen of Ethiopi?rs. Of Jamaicaanse sprinters, trouwens. Nike Cortez Womens Het betekent niet dat genen niet cruciaal zijn, zoals sommigen hebben gesuggereerd.

Veeleer moet je kijken of die unieke factor, of verzameling factoren, met een grotere frequentie in de ene groep aanwezig is dan de andere. Dat is de sleutel.
Niepan

Sponsor

Sponsor

Powrót do Powitalnia